A magyarok immár ugyanolyan szegények, mint a bolgárok
A háztartások fogyasztása jól mutatja az életszínvonalukat: ebben Magyarország és Bulgária áll az uniós rangsor végén. Magyarország még megelőzi Bulgáriát, de már csak 0,1 százalékponttal.
A háztartások fogyasztása jól mutatja az életszínvonalukat: ebben Magyarország és Bulgária áll az uniós rangsor végén. Magyarország még megelőzi Bulgáriát, de már csak 0,1 százalékponttal.
A magyar lakosság uniós összehasonlításban nagyon keveset költ fogyasztásra, ami az életszínvonalról is sokat elmond. A 2022-es magyar gazdasági növekedés nem volt kiemelkedő, de folytatódott a felzárkózás az uniós átlaghoz. Az Eurostat adataiból rajzoltunk képet a magyarokról.
Minden uniós tagállamban visszaesett a háztartások (a lakosság) fogyasztása, de ez nem változtatott azon az évek óta fennálló tényen, hogy csak a bolgár háztartások fogyasztanak kevesebbet a magyaroknál. Románia először előzte meg Szlovákiát egy főre jutó GDP-ben, Magyarország és Lengyelország előzése következik.
Uniós összevetésben a legnagyobb visszaesés Máltán volt, utánuk jön Horvátország, Spanyolország és Görögország.
Ahogy a szegény országokra jellemző, a magyar háztartások kiadásainak nagy szeletét teszik ki az élelmiszerek, a szelet ráadásul hízott az elmúlt években. A magyar háztartások fogyasztása a második legkisebb az unióban.
Az egy főre eső hazai GDP szépen nőtt 2019-ben, a valódi helyzetet tükröző, háztartások fogyasztása viszont még mindig utolsó előtti volt az unióban. Az állam ellenben rengeteget költ.
A gazdasági növekedéshez nagyon kell a háztartások fogyasztása, az államadósság finanszírozásához pedig a háztartások befektetési képessége. A hitelmoratórium és a különféle hitelkonstrukciók rengeteg pénzt csatornáznak a háztartások zsebébe, nagyrészt a jövőből.
Közel 9 százalékkal csökkent a fogyasztás.
A kormány szerint növekszik a gazdaság, csökken a munkanélküliség, emelkednek a jövedelmek, nő a háztartások fogyasztása, az infláció pedig rekordalacsony szintre csökkent. A háztartások bruttó pénzügyi vagyona emellett még nő is. A tavalyi év utolsó negyedévében pedig olyan gazdasági bővülés volt, amire 8 éve nem volt példa Magyarországon. Ön is érzi a környezet pozitív fordulását, vagy úgy látja, ez továbbra is csak egy tündérmese? Töltse ki kérdőívünket, mellyel igyekszünk képet adni arról, hogy olvasóink hogyan látják a saját és az ország pénzügyi helyzetének alakulását.
Nőtt tavaly a háztartások költése a hipermarketekben és a kisbolt-láncokban a GfK Csoport kutatása szerint, miközben a szupermarketekben csökkent. A csoport szerdai közleménye szerint tavaly megindult egy lassú konszolidációs folyamat a magyar kiskereskedelemben, ám a különböző kereskedelmi csatornák teljesítménye eltérően alakult.
Az áfakulcs 2009 júliusi emelése hozzájárult ahhoz, hogy „zátonyra futott a háztartások fogyasztása” – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) az MTI-vel annak kapcsán, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden publikálta a kiskereskedelem januári adatait.